BUZ HOKEYİ BASINDA NASIL YER ALIR?-2

           Geçen yazımda Golf Federasyonu’nun TRT aracılığı ile golfü Türk halkına tanıtma şansını yarattığından bahsetmiştim. Peki, buz hokeyinde nasıl bir yol izlenmeli? Televizyonlarda, gazetelerde buz hokeyine nasıl ve ne şeklide yer bulunabilir?

Buz hokeyinin gazeteler ya da televizyonlar tarafından izlenip, haber yapılmasını beklemek şu anki ortamda imkânsızdan öteye gitmeyecektir. Herhangi bir sponsor desteği bulunmayan, uluslar arası platformda başarılar elde etmekten uzak görünen Türk buz hokeyi ancak ve ancak büyük bir başarı sayesinde manşetlere tırmanabilir. Üstüne üstlük, Türkiye ulusal liglerindeki çekişmesiz maçların çokluğu, organizasyon bozuklukları, aynı ligdeki takımlar arasındaki seviye farkı sonucunda ortaya çıkan farklı sonuçlar nedeniyle seyirci kazanmak da imkansızlaşıyor. Maçları izleyenlerin neredeyse tamamı sporcu yakınlarından oluşuyor. İlk defa buz hokeyi maçı izleyen çoğu kişi bir daha maça gelmek istemiyor. Böyle bir ortamda haftalık lig haberleri gibi hareketlerin oluşması da zorlaşıyor. Gazetelerde ara sıra çıkan haberler, söyleşiler gibi yayınlar kulüp yöneticisi, antrenör ve sporcu velilerinin kişisel bağlantıları ile rica minnet ortaya çıkarılıyor. Bu çabalar günlük haberler yazılmasını sağlıyor. Ancak çok yetersiz kaldıkları da kesin.
 Buz hokeyinin basında yer alması için en önemli adım Türkiye buz hokeyi liglerine adını verecek, buz hokeyini tanıtmayı amaç edinen tanınmış bir şirketle sponsorluk anlaşması yapmak olabilir. Son zamanlarda buna örnek olarak ise Türkiye Bay ve Bayan Voleybol liglerine sponsor olan AROMA meyve suyu şirketi örnek gösterilebilir. Bu sponsorluktan her iki taraf da kazançlı çıktı. Voleybola yaptığı bu katkıyı televizyondaki reklâmlarıyla duyuran AROMA geniş bir reklam olanağına sahip olurken, voleybol da maddi kaynak sahibi oldu. Buz hokeyinde de liglere geniş kapsamlı sponsorlar bulunabilir ve bu sponsorların basılı ve görsel basındaki nüfuzları kullanılarak buz hokeyinin basında yer alması sağlanabilir.
Bunun yanında, yıl içinde çeşitli medyatik organizasyonların düzenlenmesi basının dikkatini çekebilir. Her yıl düzenlenen, ancak buz hokeyi camiasının dışında çok da fazla duyurulamayan ‘All Star Maçı’ etkinliği, daha profesyonel bir şekilde düzenlenebilir. Belki de buz pistinde gerçekleşecek bir konser veya gösteri ile süslenebilecek bir maç basının dikkatini buz hokeyi üzerine çekebilir. Ayrıca, sayıları farklı şehirlerde giderek artan ticari amaçlı buz pistlerinde buz hokeyi temalı etkinlikler gerçekleştirilebilir.
Tüm bunlara ek olarak yapılabilecek en güzel girişimlerden biri televizyon kanalları ile anlaşmalara imza atıp buz hokeyi ya da tekerlekli paten temalı film, dizi, çizgi film gibi yapımları Türkçeleştirip televizyon ekranlarına getirmek olacaktır. ‘Mighty Ducks’ gibi filmler ve ‘Peter Puck’ gibi çizgi filmlerin çocuklar tarafından izlenmesi gelecek adına önemli bir adım olacaktır. Aynı şekilde buz hokeyini tanıtan programların hazırlanması ve televizyon kanallarına sunulması buz hokeyine basında yer ayırabilir.
Burada kullanılabilecek en önemli araç is 2011 yılında Erzurum’da düzenlenecek Üniversiteler Arası Kış Olimpiyatları “Universiade” olmalıdır. Hem yöre halkını hem de tüm Türkiye’yi bilgilendirmek amacı ile organizasyonlar düzenlenmeli, bu organizasyonlarda medyatik unsurları ve sponsor desteğini kullanmak gereklidir.


Buz hokeyi camiası eğer buz hokeyi basında yer almıyor, böyle geldi böyle gidecek diye düşünürse ekranlarda ya da gazetelerde yer almak için daha çok bekleyecektir. Aksine, bu konuda aktif olup organizasyonlar düzenlenmeli, haberler basından beklenmeyip onlara sunulmalı, basın için doküman oluşturup kaynak sağlanmalı ve sponsor desteği ile medyanın ilgisi çekilmelidir. Bu şekilde buz hokeyi basında yer bulacak ve daha geniş kitlelere ulaşacaktır.

Halil Alper Tokel

15.08.2008 18:14

Bu sayfayı arkadasinla paylas...
Hakkımızda | Site Haritası | ODTÜ | Bize Yazın | ©2008 ODTÜ Buz Sporları Topluluğu | www.icesports.metu.edu.tr. All Rights Reserved. Powered by Halil Alper Tokel